Tervezés

A diagnosztikai modul végeredményeképpen a közösség képet kapott az intézmény problémáiról, fejlesztendő területeiről, valamint döntöttek arról, mivel szeretnének legelőször foglalkozni.

A program tervezése a problématérkép, közössége igénye és a lehetőségek összehangolása alapján a különböző modulok kiválasztásából áll.

A békítő team tagjai megismerik a különböző modulokat (ezekről a regionális vagy a Szupervíziós békítő team tud tájékoztatást adni), számba veszik a saját erőforrásaikat, futó és a Békés iskolákba integrálható programjaikat, az „íróasztal fiókokban” porosodó, de a békítős szemlélettel rokon, pedagógusok által elvégzett képzéseket.

Ezek alapján rövid, közép és hosszú távú tervet is készítenek.

A modulok:

  1. Twemlow-ék moduljai

    1. Kampányok: /modulok/kampany/

    2. Békés Harcos modul: /modulok/bekes-harcos-programmodul/

    3. Fegyelmezési terv: /modulok/fegyelmezesi-terv/

    4. Kortárssegítők – és vezetők (előkészületben)

    5. Felnőtt segítők (Bernáthegyik) (előkészületben)

  2. Magyar modulok

    1. Resztoratív modul: /modulok/resztorativ/

    2. Békés, biztonságos közösség modul

    3. Békés Café (előkészületben)

    4. Vezetői modul (előkészületben)

    5. Mentalizációs modul (előkészületben)

    6. Szülői modul (előkészületben): /modulok/szulok/

  3. Az intézmény saját moduljai

    • A saját erőforrásaik, lehetőségeik figyelembevételével, a békítős szemlélet szellemében kitalált, kreatív modulok

  1. A Békés iskolák programba integrálható egyéb programok

    • A békítős szemlélettel rokon programok integrálása az intézmény programjába

    • pl. Hősök tere kezdeményezés moduljai, Együttműködő Kommunikáció (EMK), NyugiOvi, stb.