A kampányok olyan időszakos (pár napos, hetes, vagy akár egy egész tanévre kiterjedő) figyelemkeltő stratégiák, amelyek a nagyközönség számára, széleskörű információátadással teszik felismerhetővé és beazonosíthatóvá a bántalmazó-áldozat-szemlélő szerepeket. A kampányokat úgy kell megtervezni, hogy a program üzenetét minél szerényebb költségvetéssel, a közösség minél szélesebb rétegeihez eljuttassa, és – a közösség életének fizikai terében – folyamatosan fenn is tartsa. Az üzenetközvetítő eszközök folyamatos hatást fejtenek ki, és nagy lehetőséget adnak a pozitív gondolatok elterjesztésére, megerősítésére és a „divat-teremtésre”.
Az agresszióval szembeni zéró tolerancia („Ne tűrd!”) és pozitív üzeneteket megfogalmazó (“Figyeljünk egymásra!” “Támogassuk egymást!”) kampányok a köztudat, a szervezeti kultúra, és végső soron az iskola egész szellemiségének átformálására irányulnak. Az üzenetek eleinte szokatlannak tűnhetnek, idővel azonban észrevétlenül belesimulnak az iskolai légkör egészébe, és minden alapvetően megváltozik.
A békés légkör kampányok arra hivatottak, hogy az iskola tanárai és diákjai változatos formákban, megfogalmazzák maguk és környezetük (például, a szülők, fenntartó, stb.) számára a program üzenetét. A kampányok feladata a pozitív légkör kialakításához szükséges hozzáállás, értékek és teendők tudatosítása, és szemléletes megjelenítése.
Amikor az iskola elhatározza, hogy bevezeti a Békés Iskolák Programot, ennek érdemes emlékezetes reklámkampány formájában nyomatékot adni.
A bejelentkezett felhasználóink számára az alábbiakban letölthető a Békés Iskolák_Kampányok.pdf anyag. Ez a dokumentum konkrét javaslatokat fogalmaz meg az iskolában lefolytatható kampányokra.
Munkaanyagnak tekintjük ezt az írást, amelynek az adaptációját az elkötelezett, magyar Békés Iskoláknak kell elvégezniük. Hiszen minden intézmény más, így a kampányok között várhatóan nem lesz két egyforma.
Várjuk a tapasztalatokat, ötleteket, javaslatokat a komment-boxban. Gondolkozzunk közösen!