A Békés Iskolák Programnak a rendszer egészére, így a szülőkre és a családokra is ki kell terjednie. Fontos őket is megismertetni a békítő szemlélet két alapjával:
- a bullying jelenségének megértése és a védelmezői szerep jelentőségével,
- valamint a mentalizációs elmélettel.
Ennek módszereit és lehetőségeit az intézményi békítő teameknek kell átgondolniuk a körülményeik figyelembevételével.
Az alábbi jó példákkal találkoztunk már a magyar békés iskolákban:
- amíg a gyerekek a Békés, biztonságos közösség c. modul osztályfoglalkozásain vesznek részt hétről hétre, előtte (a szülők tájékoztatásakor) vagy ezzel párhuzamosan szülői értekezleten a családtagok is megismerkednek ugyanazzal a “tananyaggal”
- különböző érzékenyítő, ismeretterjesztő foglalkozásokat (pl. egy bullying videó levetítése és átbeszélése) építenek be a szülői értekezletekbe
- olyan kampány-időszakot szerveznek az iskolában, ami kifejezetten a szülőket, családtagokat célozza
- a “családi nap” keretén belül békítős foglalkozásokra várják a szülőket is
- internetes ismeretterjesztő kampány videókat, vizuális tartalmakat készítenek a gyerekek a szüleik számára
- ismeretterjesztő kiadványt juttatnak el a szülőknek a bullyingról, a mentalizációról és a Békés Iskolák Programról
- stb.
Egyéb ajánlások:
- szülők bevonása a békítő team munkájába
- a szülők folyamatos tájékoztatása az intézményben zajló Békés Iskolák Program eseményeiről, melyek megvalósításához célszerű minél több szülői segítséget kérni
- a már lezajlott programokról is érdemes rendszeres visszajelzést adni, kiemelve és megköszönve az ahhoz nyújtott szülői támogatást
- a tanév végén érdemes elismerni nyilvánosan és név szerint a legaktívabb szülőket, akik a legtöbbet tettek azért, hogy az intézmény légköre minél inkább biztonságosabb és békésebb legyen.